در واقع شما بايد يک وب سايت متناسب با حيطه کاري خود و کاربر پسند را ايجاد و سپس آن را براي بهتر ديده شدن به صفحه اول گوگل بياوريد. در هر دو مورد تيم
کارسازنت آماده ي ارائه ي مشاوره و خدمت رساني به شما مي باشد
طراح سايت کيست؟
يک طراح سايت با توجه به اينکه در چه پروسهاي از طراحي وب سايت درگير است، وظايف مختلفي دارد. به صورت کلي در طراحي و راه اندازي يک سايت، به دو تيم يا فرد براي طراحي Back-end يا همان بخش کدها و Front-end يا همان بخش گرافيکي و قابل نمايش سايت نياز داريم.
متخصص طراحي Back-end کسي است که مسئوليت نوشتن کدهاي مختلف براي ايجاد ساختار اصلي وب سايت را بر عهده دارد. اين کدنويسي در واقع از نظر بازديدکنندگان يک سايت پنهان است. يک متخصص طراحي سايت که وظيفه توسعه Back-end را بر عهده دارد از زبان هاي برنامهنويسي مثل
Python، ASP، PHP و … استفاده ميکند.
در بحث طراحي Front-end همه کارها براي بهتر کردن ويژگيهاي ديداري يک سايت انجام مي شوند. در واقع تمام چيزي که بازديدکننده سايت ميبيند، نتيجه کار يک توسعه دهنده Front-end يا همان کسي است که با استفاده از کدهاي مختلف ظاهر وب سايت را شکل مي دهد. براي توسعه ظاهر سايت، نياز به کد نويسي است و نوشتن اين کدها با زبانهايي مثل HTML، CSS و جاوا اسکريپت انجام ميگيرد. اما فراموش نکنيد که هميشه در اين پروسه، همکاري با يک گرافيست وب ميتواند نتايج خيلي بهتري رقم بزند و طرح هاي خلاقانه اي پياده سازي شود.
انواع طراحي وب سايت
وب سايت ها به دو دسته ي وب سايت استاتيک و وب سايت دايناميک دسته بندي مي شوند:
در طراحي سايت استاتيک، يک فايل متمايز به ازاي هر صفحه سايت روي سرور ذخيره مي شود و هر بار که اين صفحه مورد نياز باشد، مجددا از سرور بازخواني مي شود و براي کاربر نمايش داده مي شود. از مزاياي اين گونه طراحي سايت که تا سال 2015 محبوبيت داشت، آساني طراحي صفحات استاتيک و امنيت بالاي آن براي سرورهاي آن دوره بود.
پس از گذشت زمان با ارائه سرورهاي ارزان قيمت و بالا رفتن تکنولوژي امنيت سرور، کم کم اين طراحي جاي خود را به طراحي سايت دايناميک (پويا) داد. البته هنوز هم در تمام وب سايتهاي دايناميک، بخشهايي با طراحي استاتيک ايجاد مي شوند و در واقع تمام وب سايت ها چند بخش استاتيک در طراحي خود دارند.
صفحات دايناميک سايت به گونهاي طراحي مي شوند که خود صفحه ثابت، اما محتواي آن متغير باشد. ساختار اين صفحات توسط يک اپليکيشن سرور که اسکريپتهاي سمت سرور را فراوري مي کند، ايجاد مي شود. در واقع محتواي چنين صفحاتي با توجه به جستجوي کاربر، ايجاد مي شوند. اين بدان معني است که محتواي صفحه به خودي خود روي سرور وجود ندارد و با فراخواني چنين محتوايي از يک صفحه سايت دايناميک، اين صفحه روي سرور ايجاد شده و براي کابر فرستاده مي شود.
در يک سايت دايناميک، صفحات معمولا محتواي مورد نياز خود را از يک ديتابيس در Back-end فراخواني مي کنند. توسعه اوليه صفحات دايناميک وب مستقيما در زبانهايي مثل PHP، Perl يا ASP صورت ميگرفت.
مشاغل مرتبط با طراحي وب سايت کدامند؟
علاوه بر طراحان وب سايت که کار طراحي back-end و front-end سايت را انجام مي دهند تا سايت به نتيجه برسد و در موتورهاي جستجوگر سرچ شود و کاربران را جذب خود کند، افراد ديگري نيز درگير توسعه و نگهداري آن هستند. در واقع شما براي مطرح کردن کسب و کار خود و به سود رساندن آن بايد يک فرآيندي را طي کنيد که طراحي سايت شروع اين فرآيند خواهد بود.
وقتي شما تصميم به راه اندازي يک کسب و کار آنلاين مي کنيد بايد يک وب سايت خود و مناسب با جامعه ي هدف خود طراحي کنيد. در اين فرآيند بايد علاوه بر طراح وب با متخصصان ديگري نيز همکاري داشته باشيد. در اينجا به صورت مختصر به تخصص ها و مشاغل مرتبط با طراحي سايت اشاره مي کنيم:
شما قطعا به يک گرافيست نياز داريد تا بعنوان مثال دکمهها، layoutها و همچنين لوگوي شما را طراحي کند. يک گرافيست وب کاربلد مي تواند با طراحي هاي خلاقانه و کاربر پسند سايت شما را از لحاظ گرافيکي جذاب و مخاطبين را به سوي خود بکشد. يک گرافيست مسلط به مباحث UI و UX که کاربران وب را به خوبي مي شناسد مي تواند شما را با فاصله اي زياد از رقبا پيش بياندازد.
يک متخصص ديجيتال مارکتينگ مي تواند به شما استراتژي هاي استفاده از بازاريابي آنلاين را ياد دهد تا در عين داشتن رقباي سرسخت هميشه مخاطبين زيادي را به سايت شما هدايت کند.
متخصص کپي رايتينگ، کسي است که به شما براي ايجاد محتواي مناسب و پيگيري هدف سئو کمک ميکند. همانطور که ميدانيد امروزه يکي از مهمترين ابزار بالا بردن و جذب ترافيک موثر براي سايت، محتواي مناسب و کلمات دقيقي است که بايد به کار برده شوند. يک متخصص توليد محتوا در کنار متخصص ديجيتال مارکتينگ، ميتوانند تضمين کننده حضور شما در صفحه اول گوگل باشند. البته شما ميتوانيد براي حضور بهتر از يک فرد به عنوان متخصص سئو هم بهره ببريد تا محتواي شما بهتر و موثرتر به چشم بيايد.
طراح رابط کاربري يکي ديگر از مشاغل مرتبط با طراحي و نگهداري از سايت است. اين فرد ميتواند به شما در ايجاد يک معماري اطلاعات، طراحي کاربر محور، طراحي جذاب و همينطور بهبود المانهاي ظاهري سايت کمک بسياري کند.
همانطور که ميبينيد طراحي سايت فقط به دانش فني و يادگيري اصول کد نويسي و آنلاين کردن سايت محدود نميشود. در اين راه نياز است يا تمام تخصصها را داشته باشيد، يا تيمي از افراد متخصص با دانش فني مناسب ايجاد کنيد.
هدف از طراحي سايت چه ميتواند باشد؟
وب سايتها انواع مختلفي دارند. ممکن است هدف يک فرد از طراحي سايت با هدف فرد ديگر از زمين تا آسمان تفاوت داشته باشد. امروزه تقريبا براي هر هدفي يک سايت طراحي ميشود تا به عنوان پايگاه اطلاع رساني يا فروش يا هر منظور ديگري مورد استفاده قرار بگيرد.
با يک جستجوي ساده در اينترنت ميتوانيد متوجه تعداد زيادي از وب سايتهاي تجاري،
E-Commerce، خبري و وبلاگهاي شخصي شويد که فعال هستند. اما اگر دقت کنيد موفقترين اين سايتها، گروههايي هستند که از اصول طراحي سايت و بهينه سازي و هدف گذاري سئو پيروي کردهاند تا اطلاعات درون وب سايت خود را به مشتريان يا بازديدکنندگان هدف خود نمايش بدهند.
يادگيري و آموزش طراحي سايت چه مراحلي دارد؟
شايد شما هم دوست داشته باشيد به زودي وارد عرصه طراحي سايت شويد و مفاهيم ابتدايي آن را فرا بگيريد. بايد به شما بگوييم که يادگيري اصول اوليه و حتي پيشرفته طراحي وب سايت، کار چندان دشواري نيست. براي آموزش طراحي سايت، تنها کافي است منابع مناسب را به صورت آنلاين يا با حضور در کلاسهاي فيزيکي فرا بگيريد.
مهمترين عامل در تبديل شدن به يک طراح سايت حرفهاي، يادگيري مفاهيم اوليه از يک مرجع مطمئن و پس از آن کسب تجربه است. بهترين مرجع براي شما در زمينه يادگيري طراحي وب سايت، ميتواند آموزشهاي پروژه محور در زمينه طراحي وب و سئو باشد تا با انجام پروژههاي مختلف حين آموزش، بتوانيد تجربهاي اوليه در زمينه توسعه و آنلاين کردن يک سايت به دست بياوريد. پس از اتمام آموزش با انجام پروژههايي در دنياي واقعي به تجربه خود بيافزاييد و به يک طراح سايت حرفهاي تبديل شويد.